Slika "Inspiracija
slikara" Jaceka Malčevskog iz 1897. godine duboko uranja u psihu umetnika.
Slika predstavlja dramatičan prizor u kojem ženska muza, obučena u poderanu
odeću, ali koja, ipak, odiše gracioznošću, stoji ispred štafelaja otelovljujući
izvor umetnikove kreativnosti. Njeno držanje i pogled prema gore ukazuju na
božansku inspiraciju, dok njen bedan izgled odražava žrtve vezane za umetničko
putovanje. Lik slikara, sedi vidno mučen, otkriva emocionalni danak i
egzistencijalnu borbu iza kreativnog procesa. Ovo delo živo prikazuje napetost
između inspiracije i očaja koji pokreće umetnost.
Основна идеја приповетке „Шињел“ је прича о „малом човеку“, који је осакаћен и опљачкан од стране државе. У једном, усудио би се рећи, сјајном прозном колориту, сатканом од игре речи, Гогољ је скоро до савршенства на светло дана изнео своју запитаност, своју забринутост о страдању „малог човека“ у суровом свету. Прича о Акакију Акакијевичу Башмачкину, главном јунаку, је прича о човеку, о његовом животу и смтри која наступа под налетом друштвених околности. Бирократски државни апарат доводи човека у стање тупости, до тога да човек губи смисао сопственог постојања. Живот човека у бирократском апарату се своди на досадне и смешне државне папире. Своди се на живот без живота. Због тога не изненађује једна врста „просветљења“ којем приступа Акакиј Акакијевич приликом сазнања да је потребно да сашије нови шињел. Тај нови шињел постаје нешто због чега човек почиње да живи, постаје нешто чему се човек, после обиља безнађа, почиње надати, постаје нека ствар којој се човек, услед све муке ...
Коментари
Постави коментар